BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الأحد، 30 أغسطس، 2009

مات.................................

بيت عيله كبير جميل عادى الاثاث لكن فيه حاجه مهمه اوى
7 رجال اخوات منهم المتزوج ومنهم من لم يتزوج
المتزوجون 5 ومنهم بابا
كل واحد له اوضه نوم
وغرفه جلوس مشتركه مع الجميع
البيت مكون من طابقين وبيت اخر من طابق واحد
الغرفه الاولى للام
الام دى ستى او جدتى او تيته
الحاجه المهمه والاساسيه فى البيت دا انهم فرد واحد كما قال الكتاب
فرد واحد بما تحمل تلك الكلمه من معانى
بحبهم كلهم وكلهم بقول لهم بابا او ابويا
كل واحد معه اولاد ,منهم من معاه 4 ومنهم من معاه 3
ولكن
انا الاكبر فى كل الاحفاد
انا كما يقولون لى دائما -انتى اول العين ماشافت واول الايد ماشالت واول القلب ماحب-
كلهم بابا
كبرنا والبيت الكبير اوى دا بقى صغير على العدد
بنات وبنين -انسات وشباب-كل واحد عاوزله سرير خاص بيه -كل واحد عاوز اوضه لوحده وعشان كدا
ستى قالت اشتروا ارض وابنوا لكل واحد بيت لكن لازم تكونوا جنب بعض
قالت المثل بيقول مسير الاخ جار
عاوزاكم جيران ولكن تكون كانكم فى بيت واحد
الفرحان الكل يفرح معاه والحزين الكل يحزن معاه
عمى جنبنا مات
عمى مات
احكيلكم بعدين

0 التعليقات: